Aşağıda sık sorulan soruları sizler için derledik. Eğer sorunuzun cevabını aşağıda bulamadıysanız Bize Ulaşın bölümümüzden yardım alabilirsiniz.

Dişin gövdesinde aşırı madde kaybı söz konusu ve bu bölge dolgu ile telafi edilemiyorsa porselen diş yapılır. Bununla beraber estetik amaçla da porselen diş yapılabilir.

Hekim kontrolünde yapılan beyazlatma yöntemleri kalıcıdır. Dışarıdan alınarak uygulananlar zamanla geri dönen, geçici diş beyazlatma yöntemleridir.

Bir miktar beyazlatır, fakat bu tür bir temizleme dişlerde aşınmaya sebep olur.

Dokuların dinlenmesi için protezlerin tüm gün ağızda durmaması tavsiye edilmektedir, isteğe bağlı olarak protezin çıkarılması gündüz veya gece olabilir.

Estetik çok geniş kapsamlı bir kavramdır, porselen laminalar beklentilerinize en uygun olarak dişlerin küçültülmesine gerek kalmadan yapılabilir.

Antibiyotik kullanımı bir tedavi yöntemidir ve bu tedaviye doktor karar vermelidir, danışılmadan kullanılmamalıdır.

Dişleri uyuşturmak için kullanılan ilaçlar, hastalıklarda kullanılan her ilaç gibi gerekli dozdan fazlası kullanılırsa zararlı olabilir. Geliştirilen son jenerasyon uyuşturucuların etkileri çok daha azaltılmıştır. Bir seferde 7 adet uyuşturucu iğne yapılabilir ve vücudu uyuşturma etkileri yoktur.

Operasyon sonrası hastanın günlük hayatına devam etmesini engelleyecek bir durum söz konusu değildir. Dikiş sonrası hasta 3 saat kadar yemek yemeyeceği için operasyona tok gelmesi önerilmektedir.

Uygun implant ve yöntem kullanılması durumunda böyle bir ihtimal yok denecek kadar azdır. Bu tip bir başarısızlık genellikle cerrahi operasyonu takip eden ilk 3 ay içinde ortaya çıkar. Böyle bir durumda diş çekimi kadar kolay bir işlem ile implant yerinden çıkartılmalıdır. Bu bölgedeki kemiğin iyileşmesini takiben yeni bir implant yerleştirilebilir.

Üst çenede 2 ay, alt çenede 1 aydır. Vakaya göre protez, implant yapıldığı gün de hastaya dişleri uygulanabilir.

Uygun anestezi yöntemlerinin uygulanması durumunda ağrı duymazsınız. Operasyon sırasında hastanın tercihine göre lokal anestezi veya sedasyon uygulanabilir. Ameliyat sonrası, diş çekiminden sonraki ağrıya benzer bir his olabilir. Ağız boşluğu çok yüksek iyileşme kapasitesine sahiptir. Genellikle implantın yerleştirildiği akşam duyulabilecek bu ağrı, ağrı kesiciler ile giderilebilir.

İmplantlar belirli kalınlığı ve genişliği olan yapılardır. Bu nedenle implant konulması ön görülen bölgede, çene kemiğinin, bu implantı kabul edecek yükseklik ve genişliğe sahip olması gerekmektedir. Mevcut kemiğin kalitesi implantın başarısını etkileyen faktörlerden biridir. Ayrıca tedaviden önce ve implant ağızda kaldığı sürece diş etlerinin tamamen sağlıklı olması gerekmektedir. Hastanın genel sağlık durumu iyi olduğu sürece implant uygulamasını engelleyecek bir üst yaş sınırı yoktur.

Bruksizm (Diş Gıcırdatma), genellikle uyku sırasında dişleri bilinç dışı bir şekilde sıkarak yapılan bir eylemdir. Bu normal olmayan bir durumdur ve oldukça rahatsız edici bir ses ortaya çıkar. Bruksizmin toplumda ortalama olarak her 5 kişiden 2' sinde bulunmaktadır.  Bruksizmi olan kişilerin yüzde 5 ile 10 arasındaki bir kısmı, dişlerine uyguladıkları kuvvet sonucu dolguların ve dişlerin kırılması gibi zararlara yol açabilmekte, bir kısmı da çene eklemi rahatsızlığından şikayetçi olmakta ve sabahları sebepsiz baş ağrısı ve yüz ağrıları çekmektedirler.  Bruksizmin psikolojik ve fiziksel bir çok sebebi olabilmektedir, fakat bunlar arasında en öncelikli olanı strestir. Stresin arttığı dönemlerde bruksizm de şiddetlenir. Bazen  dişlerdeki kapanış bozuklukları da bruksizme sebep olabilmektedir.

* Ortalama 3 saat sonra, uyuşukluk hissi geçer
* Çekim yerine konan pamuk tampon,30 dakika dişler sıkılarak bastırılmalıdır, çekim yarasının ilk andaki kanaması bu tamponlama ile durdurulmaktadır.
* Pamuk tamponun sık sık değiştirilmesi pıhtılaşmayı geciktireceğinden tavsiye edilmez.
* Tampon atıldıktan sonra pıhtılaşma başlayana kadar sızıntı şeklinde bir kanama olur.
* Uyuşukluk geçtikten sonra hafif bir ağrı olabilir.Bu durumda (Aspirin dışında) ağrı kesici bir ilaç kullanılabilir.

* En az 2 saat sıcak yiyecek ve içeceklerden kaçınılmalı.
* Sıcak banyo yapılmamalı,sıcak havada, güneş altında kalınmamalı,
* Sigara içilmemeli , alkol alınmamalı,
Diş çekimi yarası 1-2 hafta içinde kapanır.Bu süre içinde ağız hijyenine özen gösterilmelidir.

Bebeklik döneminde ve üç yaşına kadar çocuklarda diş macunu kullanımı önerilmez. Diş macunu kullanımına üç yaşından sonra başlanmalıdır. Diş macunu kullanımına başlandığı dönemde, florürlü diş macunlarından herhangi biri tercih edilebilir. Fırçalama işleminde macundan çok, etkili bir fırçalama işleminin önemli olduğunu unutmamak gerekir.

Sabah kahvaltısı sonrası ve gece yatmadan önce, sadece üçer dakikalık etkili bir fırçalama işlemi yeterlidir. Her iyi alışkanlık gibi diş fırçalama alışkanlığı da çocukluk döneminde kazanılacaktır

Hemen herkese beyazlatma tedavisi uygulanabilir.Ancak hamile ya da emziren anneler ile çocuklarda yeterli araştırmalar olmadığından bu hastalara beyazlatma tedavisi uygulanmamaktadır.

Hamilelik döneminde çok sağlıklı dişetlerinde bile kanama görülebilmektedir. Dişeti hassasiyeti olağan bir durumdur. Dişeti kanaması için basit ve etkin uygulama diş taşı temizliğidir, bu işlemde herhangi bir ilaç kullanılmadığı için hamile bayanlar da rahatlıkla yaptırabilir.

Demo Post

Beyazlatma, dişlerin yapısında bulunan renklenmeleri ortadan kaldırma işlemidir.Bunun, klinikte hekim tarafından yapılan diş taşı

· Sağlam dişleriniz kesilmeyecek, aşındırılmayacak,

· Proteziniz sabit olacak,

Demo Post

-Doğru ellerde, doğru yöntemlerle yapıldığında herhangi bir zararı yoktur.